Wtorek, 31 marzec 2020, 12:49
Witam zacne grono forumowiczów. Może jest wśród was ktoś obeznany w prawach konsumenta? Potrzebuje pomocy w pewnej sprawie.
Wtorek, 31 marzec 2020, 12:49
Witam zacne grono forumowiczów. Może jest wśród was ktoś obeznany w prawach konsumenta? Potrzebuje pomocy w pewnej sprawie.
Wtorek, 31 marzec 2020, 13:47
Opisz to wspólnie coś doradzimy.
Wtorek, 31 marzec 2020, 14:52
Mianowicie w telefonie pewnej znanej marki na H... popsuł mi się czytnik linii papilarnych. Niby nic takiego ale telefon jest na gwarancji więc oddałem go do serwisu. Dziś otrzymałem telefon z powrotem i usterka nadal występuje. Dodatkowo naprawa została przeprowadzona nie umiejętnie ponieważ na jednej z krawędzi pojawiły się ślady po ostrym przedmiocie których nie było przed wysłaniem do serwisu. Zgłosiłem już reklamacje i chciałbym po prostu wiedzieć jakie prawa mi przysługują jako konsumentowi? Czy mogę żądać wymiany urządzenia?
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:01
Gdybyś zgłosił roszczenie z tytułu rękojmi, mógłbyś teraz domagać się wymiany. Jeżeli zgłosiłeś z gwarancji, musisz sprawdzić jakie roszczenia przewiduje gwarancja producenta.
"Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa"
Julian Tuwim
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:06
Rozumiem . A jaką teraz oni mogą mi dać gwarancję że naprawia problem skoro pierwsza naprawa nie przyniosła efektu? I skąd mam pewność że jeszcze gorzej go nie porysują?
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:18
Rób zdjęcia odsyłanego przedmiotu, najlepiej uwiarygadniając, że ja to ja a ten przedmiot to ten przedmiot - raz mi to ułatwiło sprawę z zegarkiem.
Straganik https://perfuforum.pl/thread-18333.html
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:21
Przed wysłaniem urządzenia zrobiłem zdjęcia ale frontu i tyłu gdzie jest szkło. nie byłem świadom że mogą uszkodzić obudowę z boku.
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:32
Art. 560 kodeksu cywilnego
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wad- liwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia. § 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. § 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Powołaj się na paragraf 1 i napisz do sprzedawcy (nie producenta, sprzedawcy). Znajdź w necie wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy i wyślij na ich adres. Zrób też skan i wyślij im mailem. W oświadczeniu napisz krótkie uzasadnienie, że rzecz na wadę i opisz ją. Oczywiście załącz paragon.
"Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa"
Julian Tuwim
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:35
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Czyli mogę odmówić ponownej naprawy na rzecz wymiany urządzenia?
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:45
Tak jak w paragrafie drugim. Ja najpierw wysłałbym oświadczenie o odstąpieniu (bez urządzenia) z wezwaniem do zwrotu kasy. Wtedy zobaczysz, jaki zrobią ruch. Jak będą chcieli naprawić, to powołaj się na par. 2 i napisz że możesz się zgodzić ewentualnie na wymianę.
"Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa"
Julian Tuwim
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:48
Dostałem właśnie maila od wsparcia Huawei od innej osoby niż ta która odebrała zgłoszenie reklamacji i w tym mailu jest napisane żeby ponownie wysłać do serwisu.
Wtorek, 31 marzec 2020, 15:51
No jak chcesz. Jeśli ponownie chcesz się z nimi bujać - proszę bardzo roszczenia z gwarancji producenta i z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej są od siebie niezależne. Możesz jeszcze raz zwrócić się do producenta w ramach gwarancji albo uruchomić rękojmię wobec sklepu, w którym kupiłeś. Zwróć uwagę, że rękojmia daje szersze możliwości.
"Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa"
Julian Tuwim
Wtorek, 31 marzec 2020, 16:04
Tak ale telefon ma już pół roku a rękojmia działa chyba 30'dni
Wtorek, 31 marzec 2020, 16:07
Art. 568. § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna
zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu
"Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa"
Julian Tuwim
Wtorek, 31 marzec 2020, 16:10
Czyli lepiej zwrócić telefon do sklepu?
Wtorek, 31 marzec 2020, 16:13
Nie. Lepiej złożyć oświadczenie, telefon sobie na razie zostawić, czekać aż odpowiedzą.
"Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie oblekają tego faktu w słowa"
Julian Tuwim
Wtorek, 31 marzec 2020, 16:24
Ta firma na H ma profil na znanym portalu na f.
Gdy opisze się tam sprawę, zazwyczaj odpowiada administrator strony i daje wskazówki. Firma na H boi się dalszych negatywnych opisów więc załatwia sprawę polubownie.
Wtorek, 31 marzec 2020, 16:47
Myślę że jeden mój negatywny komentarz niczego nie zmieni. To jest na tyle duża firma że nawet się tym nie przejmą. Może aż tak bardzo bym nie był zawiedziony gdyby to był serwis jakiś autoryzowany a to serwis flagowy. To jest mój pierwszy telefon tej marki i już teraz wiem że następnego nie będzie.
Wtorek, 31 marzec 2020, 20:25
Lenovo też jest dużą firmą, a wpis, taki jak Twój, na swoim funpageu, traktują bardzo serio.
Próbują się tłumaczyć i pewnie notują żeby dana osoba była szybko i pozytywnie obsłużona przez serwis. Znajomy miał podobny problem z laptopem. I też sobie obiecał, że to ostatni tej firmy. |
|