Teraz jest 12 grudnia 2018, 08:04 - Śr



  • Reklama

Poszukiwany/Poszukiwana

Ogólne rozmowy o świecie perfum.
  • Reklama

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Dżetson

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): 22 października 2015, 17:41 - Cz
  • Lokalizacja: Łódź

Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 09:54 - Cz

Pomozcie prosze...
Od dluzszego czasu poszukuje pewnego zapachu (lub typu zapachu). Zdarza mi sie poczuc go czasem na ulicy ale pomimo wielu lat poswieconych temu specyficznemu hobby, nie bylem w stanie zakonczyc poszukiwan z sukcesem. Do tego stopnia ze jak spotkam go kolejny raz podbije do noszacego go goscia i bez oporow spytam co to... Ale poki co, prosze o pomoc.
Jest to zapach mocny i ostry, kojarzy mi sie ze troche jakby pieprzowy, minimalnie slodki, okreslenie ktore sie nasuwa to "ziemisty". Wcale nie musi to byc pieprz, po prostu korzenny klimat powoduje ze tak go odbieram. Wydaje sie byc takim typowym, meskim zapachem - nie jest to jednak powerhouse typu Kours, Antaeus itp poniewaz nie wydaje sie zawierac nut zwierzecych (przynajmniej nie sa tak oczywiste jak w pachnidlach z lat '80). Da sie go wyczuc raczej od panow w wieku ok. 40, co ciekawe, z roznym na pierwszy rzut oka statusem materialnym, roznie ubranych, ale raczej schludnych. Przez to wydaje mi sie, ze nie jest to koniecznie cos z zacnej perfumerii, poniewaz obecnie oferowane propozycje z polek znam dobrze - bardzie umiejscowil bym ten zapach na polce drogeryjnej, w dziale "good value for money". A moze nie... W kazdym razie musi to byc cos nietrudno dostepnego poniewaz nie wydaje mi sie, zeby tego zapachu uzywali "znawcy" (niszy nie znam za dobrze, ale tu bym nie szukal), po prostu kolesie uzywaja meskiego zapachu i tyle.
Nie jestem ekspertem od nut ale zapach ten "brzmi" jak paczula i pieprz na pewno. Spedzielm wiele godzin szukajac na Fragrantice po nutach wlasnie pieprzu i paczuli ale bez skutku. Przejrzalem inne fora, polskie i zagraniczne, i nic... Droga eliminacji, nie jest to Givenchy Gentleman (bo to miod i paczula plus klimat zbyt oldschoolowy), nie jest to cos stricte z pieprzem w roli glownej (jak Bang!, Sauvage, Dylan Blue, Beckham Homme itp), nie jest to tez Zino/Chopin, bo ten ma za malo pieprzu a za duzo "zgnilych kwiatkow", nie jest to Encre Noire bo zapach ktorego szukam jest raczej "suchy" nawet jesli zawiera duzo wetywerii. Nie jest to Spicebomb. Nie jest to nic w stylu Gutka PH (czy ten Bentley Absolute, Dirty English, DSQ2 Potion itp), nie Rive Gauche, nie Cerutti 1881 (bo ten to zywica), nawet nie Cacharel Pour L'homme (choc ten chyba najblizszy, ale nie kreci tak w nosie, ma korzenny charakter ale jest subtelniejszy) czy Terre (tak, on jest pieprzowy i suchy, ziemisty stad nazwa, ale to nie to). Jesli z nizszej polki, nie jest to na pewno zaden zapach typu "Adidas", Cuba czy nawet Brutal itp. Nie jest to zapach kolonski ani "barbershop". Ogon za to ma spory i ciagnie sie kilka metrow za noszacym. A moze szukam w zbyt ambitnych miejscach to po prostu cos bardzo taniego i ze zwyklej polki z marketu i przez to nigdy na niego nie trafilem (bo przesz tam zazwyczaj lariwy stoja...).
Moze ktos kojarzy co to za zapach lub ma jakies propozycje czemu sie przyjrzec. Nawet jesli w koncu nie zaopatrze sie w ten zapach to chociaz zaspokoje olbrzymia ciekawosc... Pomocy
Offline
Avatar użytkownika

Kenzo

Bardzo aktywny forumowicz

  • Posty: 1467
  • Dołączył(a): 17 lutego 2015, 11:44 - Wt

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 09:57 - Cz

Obstawialem Banga, ale jesli nie to, to moze Amouage Honour Man
Offline
Avatar użytkownika

Dżetson

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): 22 października 2015, 17:41 - Cz
  • Lokalizacja: Łódź

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 10:42 - Cz

Kenzo napisał(a):to moze Amouage Honour Man

Hej,
Wlasnie cala trudnosc tego cwiczenia polega na tym, iz to nie moze byc zapach z niszy ani nawet jakis superdrogi. Podejrzewam ze to moze byc cos z drogerii i stoi na jednej z nizszych polek. Dlaczego? Poniewaz czesto czuje go od goscia ok. 40 lat ale nie jakiegos super ubranego, napisalem schludnego ale takiego po prostu typowego goscia w tym wieku, normalnie ubranego, bez przesady z zadna ze stron (bez pejoratywnych konotacji z cebulakiem :lol: ). No po prostu nie widze zeby ten gosc wiedzial co ta Amouage, Bang itp bo zainteresowanie perfumami az takie jak na tym forum nie pasuje mi do takiego noszacego... Strasznie trudne zadanie :roll:
Offline
Avatar użytkownika

Kenzo

Bardzo aktywny forumowicz

  • Posty: 1467
  • Dołączył(a): 17 lutego 2015, 11:44 - Wt

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 10:53 - Cz

Roznie bywa, u mnie w biurze nikt nie wie, ze moim hobby sa perfumy a ubieram sie w chinosy i koszulki, czasem koszule i do tego honoura jak najbardziej nosic mozna :) Ale tak, jak piszesz, mozliwe, ze to jakies drogeryjne perfumy, moze jakis avon classic
Offline
Avatar użytkownika

Dżetson

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): 22 października 2015, 17:41 - Cz
  • Lokalizacja: Łódź

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 11:34 - Cz

Kenzo napisał(a):mozliwe, ze to jakies drogeryjne perfumy

Racja, nie mozna oceniac po wygladzie i stereotypach, jednak zapach spotykam na ulicy co jakis czas, oczywiscie nie z taka czestotliwoscia jak np. Sauvage, Invoctus, Lacoste itp. Ale jakos nie jestem w stanie wyobrazic sobie ze to nisza albo Dior, Boss, mysle ze od Iceberg'ow, Guss'ow w dol polki... Nie wiem czemu, po prostu intuicja. Wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wyprawa do Natury, Rossmanna czy innych Leclerc'ow i probowanie wszystkiego. Pewnie okaze sie ze to jakis Hattric czy denim 8-)
Offline
Avatar użytkownika

Kenzo

Bardzo aktywny forumowicz

  • Posty: 1467
  • Dołączył(a): 17 lutego 2015, 11:44 - Wt

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 11:37 - Cz

Albo Zirh Ikon
Offline
Avatar użytkownika

Dżetson

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): 22 października 2015, 17:41 - Cz
  • Lokalizacja: Łódź

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 12:02 - Cz

Mozliwe ale z tego co pamietam i opisuja inni, Ikon jest bardziej mroczny, kadzidlany. JA dokladnie nie pamietam ale Ikon mnie odrzucil, a ten ktorego szukam, mimo ze ostry i swidrujacy, podoba mi sie :P
Offline
Avatar użytkownika

Euz

Forumowicz

  • Posty: 210
  • Dołączył(a): 24 sierpnia 2016, 12:51 - Śr
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 13:25 - Cz

Może to
Dunhill Desire Black albo Azzaro Visit? opis mi pasuje też pod Eau Sauvage Extreme Diora.
Online

ts-

Forumowicz

  • Posty: 146
  • Dołączył(a): 06 lipca 2016, 20:13 - Śr

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 20:37 - Cz

Wycieczka do drogerii i sprawdzenie tych "dolnych półek" to dobry pomysł - ale rozwiązania możesz nie znaleźć tak łatwo. Przewąchaj też katalog Avonu czy innej podobnej firmy... Skoro czujesz to co jakiś czas na różnych typach facetów, to raczej nie będzie Dior, Chanel czy inny wysoko pozycjonowany mainstream.
Generalnie zadanie trudne, bo jak pójdziesz do drogerii, to to co poczujesz z blotterka niekoniecznie będzie przypominać to co czułeś na ulicy (jeśli to będzie ten sam zapach). "Ogon" pachnie inaczej niż to co wąchasz z nadgarstka. I czas aplikacji... to co czujesz na ulicy to pewnie już "baza", a na świeżo to tylko "głowa" i ewentualnie "serce".
Tak, że jak Ci bardzo zależy to psikaj na blotery, podpisuj i wąchaj za parę godzin. Z tego co piszesz to może też być to jakiś STR8 lub AXE, więc można w jakimś hipermarkecie przebadać ofertę tych firm.
Offline
Avatar użytkownika

Dżetson

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): 22 października 2015, 17:41 - Cz
  • Lokalizacja: Łódź

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 21:45 - Cz

Euz napisał(a):Może to
Dunhill Desire Black albo Azzaro Visit? opis mi pasuje też pod Eau Sauvage Extreme Diora.

Próbka Visit już do mnie leci ponieważ nie pamiętam go... Dunhill Desire kojarzę czerwonego zatem rozejrzeć się po prostu za czarnym. Dzięki

ts- napisał(a):Z tego co piszesz to może też być to jakiś STR8 lub AXE, więc można w jakimś hipermarkecie przebadać ofertę tych firm.

Bardzo dziękuję Kolego, bardzo rzeczową odpowiedź i myślę że rozumiesz doskonale gdzie leży problem-przez lata próbowałem szukać między właśnie Diorami itp a może się okazać że właśnie na dolnych półkach znajdę to czego szukam. Oczywiście wiem że sam zapach bez kontaktu ze skórą plus krótki czas na rozwinięcie psikajac na blotter może nie dać efektów, ale z pewnością podejdę do zadania tak jak pisałeś. A najbardziej zdziwię się kiedy okaże się, że to jakiś dezodorant może właśnie Str8. Pozdrawiam

// Edytuj swoje posty , nie pisz jednego pod drugim
Offline
Avatar użytkownika

El Perez

Forumowicz

  • Posty: 146
  • Dołączył(a): 09 lutego 2018, 11:05 - Pt

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post06 września 2018, 23:34 - Cz

Odgaduję po jednej nutce, więc będę strzelał, ale opisowo pasują mi: Vetiver Guerlain i Egoiste Chanel
Edit: dorzucam jeszcze zielonego Jaguara
Offline
Avatar użytkownika

Cookie13

Sensei Perfuforum

  • Posty: 10660
  • Dołączył(a): 21 sierpnia 2011, 11:59 - N
  • Lokalizacja: Rzeszów/Nowotaniec

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post07 września 2018, 10:40 - Pt

Jak nisza odpada, a zapach ma ewidentnie pieprzową dominantę, to może Kenzo Tokyo. Chociaż jest to zapach raczej mało popularny i chyba już wycofany. Ale kto wie.
Offline
Avatar użytkownika

szok

Forumowicz

  • Posty: 58
  • Dołączył(a): 18 kwietnia 2016, 19:56 - Pn
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post08 września 2018, 10:01 - So

Dżetson bardzo proszę relacjonuj swoje poszukiwania, bo aż mnie zaintrygowałeś co to może być ;)
Offline
Avatar użytkownika

Cmlo

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 22 lutego 2018, 17:13 - Cz
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post01 października 2018, 14:43 - Pn

Ja poszukuje probki YSL Kouros :) pomoze ktos namierzyc ten zapach? Chce go w koncu poznac ;)
Offline

Belial Lord

Ultra Perfumaniak

  • Posty: 7259
  • Dołączył(a): 27 lutego 2014, 18:19 - Cz
  • Lokalizacja: RZESZOW

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post01 października 2018, 14:56 - Pn

na straganach naewno ktos ma i pare "kropel" Ci uleje
Offline

foxdojcz

Aktywny forumowicz

  • Posty: 850
  • Dołączył(a): 29 kwietnia 2016, 17:56 - Pt
  • Lokalizacja: Solaris

Re: Poszukiwany/Poszukiwana

Post04 października 2018, 10:14 - Cz

Euz napisał(a):Może to
Dunhill Desire Black albo Azzaro Visit? opis mi pasuje też pod Eau Sauvage Extreme Diora.

Ototo
Obadwa z jednej zapialiście nuty,
Boście obadwa koguty. -
Kiedy głupstwo jeden powie,
Głupstwo drugi mu odpowie;
Potem płacą życiem, zdrowiem.
Co rzec na to? Wiem - nie powiem.


  • Reklama

Powrót do O perfumach ogólnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama