Środa, 18 kwiecień 2018, 13:36
Ostatnio natrafiłem w jednym artykule na opis warsztatów z senselierką, czyli kimś w rodzaju doradcy w świecie zapachów i kosmetyków. Z ciekawości zacząłem więc czytać, czym się taki "doradca" zajmuje, przy okazji odwiedzając kilka stron internetowych senselierów i senselierek (mam nadzieję że dobrze odmieniam ).
Wachlarz usług wygląda często bogato i dość "egzotycznie". Od szkolenia personelu do sklepów perfumeryjnych, przez perfumowy personal shopping, aż po (przyznam, że dość niezrozumiałe dla mnie) usługi typu profilowanie czy identyfikacja zapachowa.
Jestem ciekaw, co takiej profesji (o ile "profesja" to nie za duże słowo rzecz jasna) myślicie? Ma to jakiś sens i widzicie potencjał dla tego typu usług? Czy może widzicie tu tylko kolejną modę dla snobów i ludzi, którzy nie mają już na co wydawać kasy?
Osobiście podobają mi się takie usługi jak szkolenia dla pracowników i doceniam właścicieli perfumerii, którzy posyłają swój personel na takie kursy. Jestem w stanie zrozumieć również doradztwo dla firmy, bo jednak aspekt zapachowy ma potężne znaczenie w marketingu.
Nie widzę tego już jednak w kwestii usług dla osób prywatnych. Czy mamy aż tyle perfumerii i różnorodnych produktów, by potrzebne było doradztwo w kwestii wyboru zapachu? Patrząc po ilości pytań i próśb o rekomendację tylko na naszym forum, być może ma to rację bytu. Jednak czy jakieś wymyślne "profilowanie" i inne próby uczynienia z wyboru zapachu sztuki nie wydają się Wam naciągane? W końcu to nie kwestia ubioru, gdzie są jakieś kanony, do których trzeba się dostosować, firmy nie układają obszernego, perfumowego dress code'u. Pozostajemy więc w sferze raczej czysto subiektywnego wyboru, a tutaj już nie widzę miejsca na żadnego "eksperta", no chyba że ktoś jest bardzo ciekaw swoich preferencji i nie chce mu się ich odkrywać na własną rękę.
Wachlarz usług wygląda często bogato i dość "egzotycznie". Od szkolenia personelu do sklepów perfumeryjnych, przez perfumowy personal shopping, aż po (przyznam, że dość niezrozumiałe dla mnie) usługi typu profilowanie czy identyfikacja zapachowa.
Jestem ciekaw, co takiej profesji (o ile "profesja" to nie za duże słowo rzecz jasna) myślicie? Ma to jakiś sens i widzicie potencjał dla tego typu usług? Czy może widzicie tu tylko kolejną modę dla snobów i ludzi, którzy nie mają już na co wydawać kasy?
Osobiście podobają mi się takie usługi jak szkolenia dla pracowników i doceniam właścicieli perfumerii, którzy posyłają swój personel na takie kursy. Jestem w stanie zrozumieć również doradztwo dla firmy, bo jednak aspekt zapachowy ma potężne znaczenie w marketingu.
Nie widzę tego już jednak w kwestii usług dla osób prywatnych. Czy mamy aż tyle perfumerii i różnorodnych produktów, by potrzebne było doradztwo w kwestii wyboru zapachu? Patrząc po ilości pytań i próśb o rekomendację tylko na naszym forum, być może ma to rację bytu. Jednak czy jakieś wymyślne "profilowanie" i inne próby uczynienia z wyboru zapachu sztuki nie wydają się Wam naciągane? W końcu to nie kwestia ubioru, gdzie są jakieś kanony, do których trzeba się dostosować, firmy nie układają obszernego, perfumowego dress code'u. Pozostajemy więc w sferze raczej czysto subiektywnego wyboru, a tutaj już nie widzę miejsca na żadnego "eksperta", no chyba że ktoś jest bardzo ciekaw swoich preferencji i nie chce mu się ich odkrywać na własną rękę.
„Elegancja jest niemożliwa bez perfum. To skryte, niezapomniane, ostateczne akcesoria.” - Gabrielle Coco Chanel