Comme des Garçons chyba wymyka się jasnej klasyfikacji do jednej z dwóch grup, ale zazwyczaj chyba uznaje się za niszowca[?] Sama marka odzieżowa jest ewidentnie designerska. Odwaga kompozycji i nietypowość typowa dla niszowców. Dostępność? W Polsce chyba nie ma go w obu sieciówkach[?], z kolei w Niemczech spotykałem tę markę w perfumeriach, które poza tym miały w asortymencie tylko designerskie marki do poziomu Chanel/Dior (pomijam tu np. flagowego Douglasa w dużym niemieckim mieście, bo tam asortyment jest bogatszy).
Taka niejednoznaczna definicje znalazlem na iperfumy.pl i sam nie wiem co o tym sadzic
"Perfumy niszowe to perfumy ekskluzywne, charakterystyczne i oryginalne, które nawiązują do tradycji rzemiosła perfumiarskiego. Tworzone są zwykle przez mniejsze, luksusowe marki kosmetyczne, które przy produkcji kładą nacisk na równowagę molekuł i szlachetne składniki pochodzenia naturalnego, a zatem niewykorzystywanie tanich składników syntetycznych. Perfumy niszowe są luksusowe przede wszystkim ze względu na swój skład oraz ze względu na kosztowny, złożony proces produkcji. Zapachy te są na tyle unikalne, że zazwyczaj trudno je dostać w klasycznych perfumeriach. Można je zakupić online czy w sklepach specjalistycznych. Nie są przeznaczone do masowej sprzedaży, lecz dla klientów mających specyficzny, wyrafinowany gust"
Cytat:... Zapachy te są na tyle unikalne, że zazwyczaj trudno je dostać w klasycznych perfumeriach. Można je zakupić online czy w sklepach specjalistycznych. Nie są przeznaczone do masowej sprzedaży, lecz dla klientów mających specyficzny, wyrafinowany gust"
Ja tak definiuje niszę. jak wyżej widniejący cytat z naciskiem na na dostępność.
Popatrzmy na Amouage...jeśli będą tak popularne jak perfumy Paco Rabanne, czy CHANEL, to dalej będziecie uważać, że to "nisza" ?